Cortina D'Ampezzo
Auronzo di Cadore
Rozbudowano i zwiększono wydajności systemu sztucznego naśnieżania w ośrodku „Monte Agudo“ w Auronzo di Cadore.
Kronplatz
St. Vigil in Enneberg
Poszerzono trasy “Furcia 12”, “Furcia 9”, “Piz de Plaies” i “Pedagà” oraz rozbudowano system sztucznego naśnieżania, szczególnie w rejonie pomiędzy zbiornikiem wodnym przy przełęczy Furkelpass a wierzchołkiem Kronplatzu.
Olang
Wyremontowano stacje wyciągu krzesełkowego “Plateau”, zainstalowano nowy ruchomy chodnik z funkcją automatycznego rozpoznawania wzrostu, aby zwiększyć bezpieczeństwo dzieci podczas wsiadania na wyciąg. Wymieniono kanapy na nowe i bardziej ergonomiczne.
Brunico / Bruneck
Przygotowano nową trasę narciarską „Hinterberg“ wiodącą ze szczytu Kronplatz po prawej stronie od gondoli aż do dolnej stacji kolejki linowej Marchner. Długość: 2,9 km, różnica wysokości: 700 m. Na wielu trasach rozbudowano systemy naśnieżania.
Alta Badia
San Cassiano
O 40m skrócono wyciąg “La Para”
Badia
Przy kanapie „Heiligkreuz“ zbudowano nowy zbiornik wody do sztucznego naśnieżania o pojemności 5.000 metrów sześciennych.
Val Gardena/Seiser Alm
Val Gardena
Wysłużony wyciąg krzesełkowy “Gran Paradiso” zastąpiła nowoczesna ekspresowa 8-osobowa kanapa z osłonami przeciwwiatrowymi i ogrzewanymi siedziskami - długość: 1.005 m, różnica wysokości: 231 m, przepustowość: 2.200 osób na godzinę. Rozbudowano także system naśnieżania na Sellajoch. W rejonie Risaccia dokonano licznych korekt profilu tras narciarskich i poprawiono wydajność tamtejszego sztucznego naśnieżania.
Alpe di Siusi / Seiser Alm
Zainwestowano w rozbudowę sztucznego naśnieżania na trasach narciarskich „Spitzbühl“ i “Panorama”. Powstał tu także nowy podziemny zbiornik wody do naśnieżania o pojemności 5.700 m3.
Val die Fassa/Carezza
Col Rodella
Kolej linowa “Pradel Rodella” otrzymała nowe panoramiczne gondolki.
Belvedere
Poszerzono trasę nr 2“Belvedere” i trase nr 3 “Kristiania”. Przedłużono trasę nr 9 “Diego”, początek na Col dei Rossi - długość: 1.350 m, różnica wysokości: 442 m. Snow park został wyposażony w nowe skocznie i przesunięty w kierunku trasy nr 2 “Belvedere”. Skorygowano profil trasy nr 7 “Pordoi”. W rejonie Belvedere Rodella rozbudowano system sztucznego naśnieżania.
Ciampedie
Poprawiono przebieg trasy “Campo Scuola” na Ciampedie, Vigo di Fassa i rozbudowano tamtejszy system naśnieżania. Powstał też nowy mini-boardercross.
Buffaure
Skorygowano profil i poszerzono górną część trasy “Buffaure di Sotto” oraz początkowy odcinek wiodącej do doliny trasy “Panorama”, zmieniono nieco przeszkody w “Buffaure Snow Park”.
Carezza
Rozbudowano dziecięcy skipark “Naniland” na Frommer Alm oraz „Carezza Snowpark”. Przy górnej stacji gondoli “Laurin 1” powstało także nowe schronisko “Obertierscher Alm”, natomiast przy trasie “Tschein” na narciarzy czekać będzie w tym sezonie nowiutkie schronisko “Ochsenhütte”.
Arabba/Marmolada
Arabba
W tym sezonie oddana zostanie do użytku nowa 8-osobowa gondola “Portados” - długość: 1.438 m, różnica wysokości: 492 m, przepustowość: 2.400 osób na godzinę. Dwukrotnie z około 35 do 70m poszerzono górną część trasy nr 1 “Salère” (od górnej stacji kanapy „Carpazza” aż do początku trasy „Alpenrose”. Poszerzeniu uległa także trasa nr 13 (połączenie Ornella – Seurasas). Poprawiono profil trasy “Savinè” (od Bec de Roces do Plan Boè – Arabba) - przede wszystkim poszerzono najbardziej stromy odcinek i zainstalowano nowy system naśnieżania. W wyciągu krzesełkowym “Lezuo” zainstalowane zostały nowe kanapy.
Marmolada
Przeprowadzono pierwszy etap prac związanych z zastąpieniem w górnej stacji kolejki linowej “Punta Rocca” metalowych schodów przez dwie nowoczesne windy prowadzące prosto na stok. Windy maja zostać oddane do użytku latem 2017.
Drei Zinnen Dolomiten (Tre Cime di Lavaredo)
Helm
W ośrodku Helm przeprowadzono korekty wielu tras narciarskich, między innymi poszerzono trasę “Stiergarten”.
Val di Fiemme/Obereggen
Bellamonte
Dwie 10-osobowe gondole „Castelir-Fassane-Morea” o przepustowości 2200 osób na godzinę zastąpiły wysłużone już nieco 4-osobowe kanapy. O połowe udało się przy tym zmniejszyć liczbę podpór. ) 300m przedłużony został tor saneczkowy “Fraina” – dzięki temu udało się go połączyć ze stacją pośrednią gondoli. Po wydłużeniu tor ma długość 2,1 km.
Obereggen
Starą 4-osobową kanapę zastąpiła nowoczesna kolej gondolowo-krzesełkowa (przepustowość: 2600 osób na godzinę). Nowa kolej, wyposażona w 6-osobowe kanapy i 8-osobowe kabiny, obsługiwać będzie także nowy tor saneczkowy o długości 750m. Ponadto przedłużona została trasa “Laner” i rozbudowano system naśnieżania, który liczy teraz już 200 armatek.
S. Martino di Castrozza/ Rollepass
San Martino di Castrozza
Zmodernizowano strefę dziecięcą na Alpe Tognola: poszerzono trasę “Baby” i przeniesiono zadaszoną taśmę obsługującą tor saneczkowy i trase dla początkujących. Rozbudowano system naśnieżania na Alpe Tognola w górnej części tras “Rododendro” i “Tognola Uno”. Powiększono zbiornik wody służącej do produkcji sztucznego śniegu (z 9 do 60 tys. metrów sześciennych) i powiększono system naśnieżania do 60 armatek. Wprowadzono korekty profilu tras “Bellaria”, “Malga Ces” i “Rekord”, oraz poszerzono szlak narciarski „Valcigolera”.
Dolina Eisacktal
Plose
Stare wyciągi „Skihütte” i “Pfannspitze” zastąpiła automatyczna 10-osobowa gondola. Poszerzono trasę rodzinną. Zlikwidowano wyciąg krzesełkowy “Trametsch”.
Alpe Luisa/San Pellegrino
Col Margherita
Zbudowano nową trasę narciarską “La Volata” wiodącą z Col Margherita do przełęczy San-Pellegrino – długość: 2.350 m, różnica wysokości: 631 m, przeciętne nachylenie trasy: 28,4%, maksymalne nachylenie trasy: 56,8%, klasa trudności: czarna.
Val di Fiemme/Obereggen Civetta
Alleghe/Zoldo/Selva di Cadore
Poprawa i rozbudowa systemu naśnieżania na wielu trasach między Selva di Cadore, Zoldo i Alleghe.
______________________________________________
Zostajemy w górach. Teraz Polska!
Gdzie w góry z dzieckiem zimą?